Thursday 24 August 2017

Mva Moving Average


Poly-MVA Nova esperança para pacientes com câncer. Nova esperança para pacientes com câncer de cérebro. O artigo original foi publicado pela primeira vez em duas partes em nosso boletim informativo on-line e é apresentado aqui com quase nenhuma modificação, apesar de um pouco de duplicação da primeira parte para a segunda parte. Esta nova quimioterapia mostrou-se promissora na reversão de todos os cânceres, mesmo mieloma múltiplo (câncer de osso) e câncer de pâncreas, no entanto, para câncer de cérebro, esta é a primeira quimioterapia para quebrar a barreira hematoencefálica. Para obter um pacote de informações sobre esta nova quimioterapia, ligue para 800-960-6760. Para 6.95 you8217ll, receba um pacote básico de informações, e para 24.95 you8217ll obtenha o livro do Dr. Garnett8217s, First Pulse - A Personal Journey in Cancer Research e um vídeo. Esta informação não tem preço e, embora eu não entendi tudo o que o Dr. Garnett escreve em seu livro, sua escrita é clara, precisa e quase mágica. As ilustrações são pinturas de sua filha. Para resumir o que eu conheci até agora, levou ao Dr. Merrill Garnett 30 anos de investigação intensiva para criar este novo complexo. O Dr. Garnett, por sinal, começou sua carreira como dentista. Depois de ser libertado da Marinha, ele o atingiu, que ele queria mais do que nunca pesquisar câncer e encontrar uma cura e desde o início, ele queria fazer isso da maneira menos tóxica possível. Isso aconteceu quando ele percebeu isso, o tumor é neutro. Quaisquer pessoas que tiveram câncer não vê câncer desta forma. É uma doença, ela está tentando me matar, é ruim, está sujo, é horrível. Mas, como cientista, percebeu que não era ruim, nem malévolo, mas algo a ser entendido. Foi com essa atitude que, penso que eu poderia descobrir como essa coisa foi juntada. Foi nesse ponto que eu decidi restaurar o normal, em vez de envenenar o anormal. Quase como um lado, ele afirma: "Sempre soube que teria que haver uma partida do clube do veneno do mês". Agora, o câncer é simplesmente uma célula normal que se perdeu. Algo vai mal no seu código genético e, cortado do caminho correto, ele começa a ficar fora de controle. Em um corpo saudável, essas células são rapidamente destruídas por um sistema imune alerta. Mas se o sistema imunológico está ocupado lutando contra toxinas, alimentos e outras alergias, metais pesados ​​e similares, ou é desligado por causa do estresse, o câncer decola. O Dr. Garnett afirma que, se essas células doentes acabassem de morrer, não precisávamos problema. O problema é que eles estão doentes, eles são fracos, mas eles estão muito vivos e eles se esquivam do sistema imunológico. Como todas as células do seu corpo, as células cancerosas querem viver. Eles têm um instinto de sobrevivência. Então, o Dr. Garnett começou a ler Otto Warburg, que foi o primeiro a descrever os processos metabólicos das células cancerosas (e recebeu o Prêmio Nobel de Medicina de 1931). O problema era que Warburg ainda não havia sido traduzido para o inglês. Então, com um dicionário alemão em inglês na mão, o Dr. Garnett voltou a descobrir o que Warburg descobriu uma década antes. Quando ele finalmente compreendeu o trabalho de Warburg8217, ele sentiu-se firmemente em todo o seu ser que o processo pelo qual a energia do cancer8217 está cortada pode ser revertida, e isso se tornou seu objetivo final para as próximas três décadas. O câncer é uma forma viva quotlowquot. Adora a glicose (açúcar) e metaboliza sem oxigênio (como muitas outras formas de vida primitivas, incluindo uma série de bactérias e vírus). Naquele momento, sua jornada começou, a abordagem convencional ao câncer era, como ele diz respeito: para parar o crescimento do câncer, somos forçados a parar o organismo inteiro em suas trilhas e trazê-lo ao ponto da morte. No final disto Viagem, o Dr. Garnett afirma: "Vamos voltar a recuperar o que está faltando de maneira não tóxica, vamos completar o pulso elegerogenético que 8217 encontrou em todas as formas vivas mais altas, em nossas células e em nossa fisiologia." Sua jornada de 30 anos Lembra-me da pesquisa de Thomas Edison8217 para o filamento perfeito. Em um ponto, Edison perguntou se ele já se cansou de falhar. Ele respondeu que não tinha falhado, mas pelo contrário, ele conhecia milhares de coisas que não funcionavam. Edison tentou mais de dez mil filamentos antes de chegar ao tungstênio. Em um ponto, o Dr. Garnett percebeu que sua mistura precisaria de uma base de metal. Como Edison, havia muitos metais para escolher, exceto que, ao contrário dos experimentos de Edison8217s, no nível celular, os metais mudam suas propriedades dependendo do que eles estão ligados. Também ao contrário dos experimentos de Edison8217 que poderiam produzir apenas um resultado, o Dr. Garnett, ao longo do caminho, publicou alguns de seus resultados que emprestavam mais compreensão à epilepsia e ao diabetes, deixando abrir a porta para suas eventuais curas. O Dr. Garnett finalmente encontrou seu metal: paládio. Custa três vezes o preço do ouro. Ele encontrou sua energia: ele criou um dispositivo eletrônico molecular. O nome da quimioterapia é Poly-MVA. Poly para polinucleotídeo redutase (I8217ll explicam isso assim que entendi) e MVA significa minerais, vitaminas e aminoácidos. É tanto água como gordura solúvel, o que significa que pode atravessar a barreira hematoencefálica. É um poderoso antioxidante que efetivamente transforma as toxinas liberadas pelo câncer em energia. Considerando que a quimioterapia padrão drena a maioria das pessoas de energia, as pessoas que tomam Poly-MVA descobrem maior energia, maior apetite, aumento de peso e maior força. Eles também exigem menos medicação para dor. Para parafrasear o comercial do carro, não é esta a quimioterapia do seu pai8217. Antes de deixar você e voltar a pesquisar esta maravilhosa nova terapia, quero que você saiba que não existe um nível de toxicidade conhecido. Está disponível fora do balcão. Você pode entrar em linha e ler depoimentos de pessoas que conquistaram seus cânceres usando o Poly-MVA, muitos dos quais foram avisados ​​para ir para casa e colocar suas coisas em ordem. Não espere que seu médico conheça essa nova terapia. A patente é de propriedade do Dr. Garnett e sua família, e a Poly-MVA é vendida por uma pequena empresa fora de San Diego (Advanced Medicine amp Research Center, Inc. ou AMARC) que é administrado por dois homens que perderam suas esposas para o câncer : Dr. Albert Sanchez, fundador da AMARC e Gary Matson, chefe de lavadora e garrafa. Mais uma coisa, o Poly-MVA não é barato. Custa muito menos que a quimioterapia que seu HMO está empurrando (mesmo que custa apenas centavos para fazer), mas o Poly-MVA é feito de algo que custa mais do que o ouro. O tratamento médio é de 4 meses. O protocolo ainda está em fluxo desde que está sendo estudado, mas até agora, aqui é o que eles recomendam: 4 colheres de chá por dia por uma semana e, em seguida, consulte o seu médico (entre em contato com a AMARC para obter uma lista de médicos que usam Poly-MVA) Para diminuir ou aumentar a sua dosagem. Os médicos relataram um melhor senso geral de bem-estar, apetição aprimorada e alívio dos sintomas com pacientes que ingerem 8 colheres de chá de Poly-MVA diariamente por um a dois meses em comparação com 4 colheres de chá. diariamente. Isto é especialmente apropriado para lidar com câncer de estágio agressivo ou tardio. Este protocolo inteiro, por quatro meses, custa apenas cerca de 3.000,00. Agora, há todos os tipos de rip-offs cobrando menos ou mais do que as pessoas no Advanced Medical Research Center, as pessoas que distribuem Poly-MVA. They8217ve transformou uma grande quantidade de lixo rotulado Poly-MVA que não é mesmo fechar. Portanto, tenha cuidado. A AMARC vai chegar a você tão barato quanto eles possam seguir o seu progresso, eles querem ajudar e eles precisam de seus comentários. Para receber Brochuras de E-Mail imediatamente sobre esta nova quimioterapia, bem como informações sobre como encomendá-la ou o pacote de pesquisa científica sobre Poly-MVA, ligue para 800.960.6760. E não se esqueça de visitar o polymva. net. Em seguida, encontre o link para os depoimentos. Você pode ter sorte e ler sobre Steve Chaney, Mushtaq Ahmed e James Broullier que foram abandonados como sem esperança e foram designados para um hospício. Com o Poly-MVA, eles se tornaram os primeiros pacientes a se levantar e sair desse hospício. Conteúdo de Poly-MVA Acetil Cisteína Formil Metionina Na tentativa de compreender verdadeiramente a ação de Poly-MVA, eu leia seu livro, voltei a assistir seu vídeo, enviou dezenas de cartas para cientistas, amigos e psíquicos. Eu até passei algum tempo no telefone com Gary Matson, que deixou seu trabalho bem remunerado para ajudar a distribuir este medicamento. Ele é muito dedicado. Ele perdeu sua esposa para o câncer. Então, eu agora entendo como funciona o Poly-MVA Como o pequeno Johnny, cuja mãe o suspeita e chama, quê? Você está cuspindo no peixe? Como o pequeno Johnny, eu tenho que responder, não sei, mas estou chegando perto. Dr. Garnett Passou 30 anos procurando por um composto que quer transferir uma carga de uma célula para o composto ou transferir uma carga para a célula do composto. Ele não tinha certeza, a princípio, da ação que ele estava procurando, mas trabalhar com firmeza por trinta anos em um problema biológico tem o benefício adicional de permitir que alguém mergulhe na filosofia da própria vida, mesmo que seja no nível celular. Em seu livro, First Pulse. Ele faz a pergunta: qua é a vida. Hed viu muitas partes dela no microscópio. Mas qual parte era vida. Então, ele o atingiu, seu composto transferiria uma carga para a célula cancerosa humana, porque a vida é a transferência de energia. Se você olhar para o nosso artigo sobre o Qigong. Você achará que, embora os chineses estudem anatomia, seus médicos nunca dissecaram um cadáver. Por que a medicina chinesa é sobre o quotlife forcequot e não há força vital em um cadáver. Essa força de vida é chamada Qi (pronunciado chee). Qi é energia. Mais tarde, no livro do Dr. Garnetts, ele afirma que a energia corre em declive. E no final da colina é o oxigênio, com uma tremenda fome de elétrons. Se você já leu a história sobre Johanna Budwig. Você vai sorrir para esta declaração aqui, porque ela disse praticamente o mesmo. Depois de misturar cerca de 20.000 compostos, o Dr. Garnett veio sobre o paládio. Dentro de um curto período de tempo, por causa de todos os aprendidos de seus compostos anteriores, ele sabia que ele estava em algo, que este era o metal que ele precisava. Ele começou a misturar compostos, aqueles que se estabilizaram (em que o paládio permaneceu como parte da solução em vez de se estabelecer no fundo), ele testou em ratos com tumores. Ele descobriu que poderia transferir uma taxa. Com um pouco de experimentação, ele poderia transferi-lo à taxa que ele precisava. E um dia, seus ratos pararam de morrer. Ele examinou as células cancerosas em seus camundongos e todos estavam preparados para se autodestruir. As células saudáveis ​​estavam ilesas. Tinha levado trinta anos, mas agora o fim estava no site. Ele descobriu que a transferência de energia causou um aumento de três e meio graus em suas quotculturas, ou seja, uma febre. Ele queria amortecer sua solução para não causar febre. Agora, como estudante de medicina natural, acho que uma febre neste momento não é uma coisa ruim, de fato, seria uma coisa boa. Por que bem, por um lado, estamos destruindo células cancerosas e esta bagunça tem que ser limpa. Sim, alguns estão voltando para células normais e saudáveis, mas muitos estão sendo destruídos. O sistema linfático limpa essa bagunça. Sim, o Dr. Garnetts Poly-MVA tem antioxidantes e outras coisas para ajudar a limpar esta bagunça, mas com cada aumento de temperatura, o sistema linfático se move duas vezes mais rápido. Com um aumento de temperatura de três e meio graus, o sistema linfático está se movendo 12 vezes mais rápido. Minha escolha seria manter a febre e limpar tudo o mais rápido possível. No entanto, quando o Dr. Garnett partiu, ele apontou para uma quimioterapia não tóxica. Se causasse febre, não era inteiramente não tóxico. Então, ele e seu filho resolveram o problema muito bem transferindo uma carga positiva e uma carga negativa ao mesmo tempo, taxas opostas, e não houve nenhum calor acumulado nessa troca. O Dr. Garnett então, ao solicitar uma patente, registrou sua solução como suplemento (antioxidante) no México. Esta foi uma jogada inteligente. Se os fabricantes de Anvirzel registassem sua fórmula como um suplemento alimentar antes de reivindicar o câncer curado, ele estaria disponível hoje. Em vez disso, está sendo estudado em um local nos EUA e pode ser comprado somente se você voar para Honduras. Anvirzel também não é tóxico. Mas ainda assim, você não pode comprá-lo nos EUA. Ir mais longe. O custo para um protocolo agressivo de 2 meses é de 3.600,00. Se você achar isso caro, você ainda não foi extorquido pela medicina moderna. Nós pagamos drogas duas vezes nos Estados Unidos. Nossos dólares dos impostos entram em suas pesquisas, e quando são prescritos, pagamos novamente. Nós pagamos preços ultrajantes. Como Dick Quinn escreve em Left For Dead. A FDA garantiu que os monopólios das empresas farmacêuticas, que podem extorquir dinheiro ao morrer. As 3.600,00 não são tão pesadas, e se você encomendar tudo ao mesmo tempo, você receberá 10 garrafas de Poly-MVA por 3,300.00. Os distribuidores, quando assumiram a empresa há sete anos, vendiam uma garrafa de Poly-MVA por 720.00. Eventualmente, baixaram o preço para 360,00 no atacado. E quando você compra, você obtém Clodronate junto com seu pedido gratuitamente. O Dr. Sanchez também perdeu sua esposa para o câncer. Ele é muito dedicado e está obstinadamente disposto a fazer qualquer coisa para salvar uma vida. Atualização 31609: Weve descobriu que o preço da Poly caiu imensamente desde que originalmente escrevemos este artigo e você pode obtê-lo por um preço incrível. Basta clicar na garrafa. No entanto, a melhor coisa é essa: sem efeitos colaterais conhecidos. Ninguém já teve um efeito colateral negativo da Poly-MVA. E mesmo que muitas pessoas que usaram o Poly-MVA tenham sucumbido ao câncer, nenhum membro da família escreveu de volta à AMARC com outras coisas além do elogio para este composto. Mesmo enquanto seus moribundos amados, devastados pelo câncer ou pela terapia, tendo ido longe demais para retornar, os parentes ainda escreveram para a AMARC que ficaram agradecidos pelo tempo extra e o conforto que seus entes queridos receberam usando Poly-MVA. Ao tomar Poly-MVA, porque precisa de radicais livres para ser totalmente ativo (e transformá-los em energia), você deve manter sua ingestão de vitamina C até 100mgday (1000 mg por dia) e vitamina E não superior a 400IUday. O ácido alfa lipoico em Poly-MVA ajuda a limpar a bagunça, pois é um antioxidante muito poderoso. Mantenha todos os antioxidantes no mínimo enquanto usa Poly-MVA. (Vá para polimassoras para outras recomendações, ou ligue para 888-547-8020. Consulte a seção intitulada ABOUT POLY MVA.) Poly-MVA está sendo administrado a Pacientes com câncer por mais de 100 Médicos em todo os EUA em CASOS DE EMERGÊNCIA. Uma vez que esses CASOS de EMERGÊNCIA e outros requisitos necessários foram atendidos, os resultados serão dados ao FDA para aprovação para iniciar os Ensaios da FDA. Dr. Garnett está no processo de se mudar para uma sala limpa compatível com a FDA. Fora do US Poly-MVA está sendo amplamente utilizado com ótimos resultados no Canadá, México, Índia, Austrália, América do Sul e Europa. Como afirmado anteriormente, mesmo o Dr. Garnett ainda não conhece tudo o que a Poly-MVA está fazendo a nível celular. Ele está transferindo um elétron para o DNA. Assim, o composto é descrito como uma redução de DNA. No entanto, há evidências de que pode reparar genes danificados pelo câncer. Uma vez dentro da célula, Poly-MVA interfere com o metabolismo energético particular (anaeróbico) da célula cancerígena ao alterar as propriedades das células dos tumores. Não ocorre nenhum dano nas células normais. Eu tinha apenas um problema com o Poly-MVA e esse era o paládio. O paládio está listado como um agente cancerígeno potente. No entanto, o paládio é quotsequesteredquot dentro do composto como cobalto é sequestrado em um complexo de vitamina B. E, como o complexo de vitamina B, Poly-MVA é solúvel em água. Também é solúvel em óleo, mas é solúvel em água, o que significa que passamos dentro de 24 horas. Então, sabemos que é seguro e, depois de receber toneladas de depoimentos, também sabemos que o Poly-MVA é uma arma poderosa contra os cânceres e, especialmente, os tumores cerebrais, a maioria dos quais tiveram apenas orações até agora. Atualmente, as pessoas que estão distribuindo o Poly-MVA estão criando um banco de dados de sobreviventes e, ao mesmo tempo, tentando descobrir por que funciona às vezes e por que não funciona em outros momentos. Até agora, eles podem dizer que é menos provável que trabalhe em pacientes com níveis elevados de esteróides e / ou um sistema imune pobre. Pacientes que sofreram muitas radiações ou que passaram por uma bateria de quimioterapias seriam inteligentes para tentar reconstruir seus sistemas imunológicos antes de iniciar ou ao tomar Poly-MVA. Além disso, nos tumores cerebrais, uma vez que o tumor chega ao tronco cerebral, Poly-MVA não é tão eficaz. Tem sido teorizado pelo Dr. Steven Sinatra que isso se deve ao fato de o tronco encefálico ter poucos vasos sanguíneos. Há uma entrega limitada para este ponto. Pessoalmente, eu investigaria medidas para potenciar o Poly-MVA, como DMSO (para penetração) ou Aloe Vera, ou possivelmente pimenta caiena (que potencializa qualquer coisa que seja tomada) ou talvez administrando o Poly-MVA usando Terapia de Potenciação com Insulina. Estas são apenas algumas das rotas possíveis para tentar no futuro, enquanto o Dr. Sinatra sugeriu que talvez o CoQ10 ajudasse na dificuldade de absorção. Mais uma coisa, e isso é interessante: o Poly-MVA está sendo usado com sucesso por pessoas que não têm câncer, mas que têm MS, Endometriose, Fadiga Crônica e muito mais. Existe um caso de remissão completa em uma pessoa com ALL (Leucemia) em apenas quatro semanas. Você deve ler essas histórias em polymvasurvivors. org. Há muitas pessoas vivas hoje que não seriam se fossem para o Poly-MVA. O site dos sobreviventes: polymvasurvivors. org não é de propriedade da AMARC e funciona como um site de informação independente. Portanto, é a melhor fonte para informações científicas detalhadas e testemunhos anedóticos. O site também contém uma extensa lista de profissionais por estado e país. Copyright 2001, 2002 International Wellness Directory Contacte-nos Para uso não comercial: Você pode copiar, imprimir, reimprimir e transferir este artigo inteiro, se e somente se não estiver modificado e em seu estado completo com este aviso de direitos autorais anexado e todos os links funcionam devidamente. Todos os outros devem contactar-nos por escrito: Contacte-nos Especificações LCD LCD e LCD de classificação de TFT para quotLiquid Crystal Displayquot e TFT significa quotThin Film Transistorquot. Estes dois termos são usados ​​comumente na indústria, mas referem-se à mesma tecnologia e são realmente intercambiáveis ​​quando se fala em certas telas de tecnologia. A terminologia TFT geralmente é usada mais ao descrever as telas de mesa, enquanto que o LCD é mais usado na descrição de aparelhos de TV. Não seja confundido com os diferentes nomes, pois, em última análise, eles são um e o mesmo. Você também pode ver a referência para quotLED displaysquot, mas o termo é usado incorretamente em muitos casos. O nome do LED refere-se apenas à tecnologia de luz de fundo usada, que, finalmente, fica sentada atrás de um painel de cristal líquido (LCDTFT). Tamanho da tela Como as telas TFT são medidas de forma diferente aos monitores CRT mais antigos, o tamanho da tela citado é realmente o tamanho total visível da tela. Isso é medido diagonalmente de um canto a outro. Os monitores TFT estão disponíveis em uma ampla gama de tamanhos e proporções de aspecto agora. Mais informações sobre os tamanhos comuns das telas TFT disponíveis podem ser vistas em nossa seção sobre resolução. A relação de aspecto de um TFT descreve a proporção da imagem em termos de tamanho. A relação de aspecto pode ser determinada considerando a relação entre resolução horizontal e vertical. 4: 3 Por exemplo, uma tela de 20 bits com resolução 1600 x 1200 5: 4, por exemplo, modelos 17quot ou 19quot com resolução de 1280 x 1024 formatos de tela panorâmica 16:10, como 1920 x 1200 e 2560 x 1600 16: 9 formatos de tela ampla, tais como Como 1920 x 1080 e 2560 x 1440. 16: 9 é comumente usado para monitores multimídia e TVs e está se tornando cada vez mais a oferta padrão 21: 9 Ultra Wide, por exemplo, resoluções de 3440 x 1440 e 2560 x 1080. Os painéis de alta resolução oferecerão diferentes Relações de aspecto incluindo Ultra HD (3840 x 2160 16: 9), 4K (4096 x 2160 uma relação de aspecto 1: 9: 1 ímpar) e 5K (5120 x 2880 16: 9) Resolução A resolução de um TFT é uma coisa importante para considerar. Todos os TFTs têm um certo número de pixels que compõem sua matriz de cristal líquido, e cada TFT tem uma resolução nativa que corresponde a esse número. É sempre aconselhável executar o TFT na sua resolução nativa, pois é o que ele foi projetado para executar e a imagem não precisa ser esticada ou interpolada nos pixels. Isso ajuda a manter a imagem mais clara e com a nitidez ideal. Algumas telas são melhores do que outras em execução abaixo da resolução nativa e interpolam a imagem que às vezes pode ser útil nos jogos. Você geralmente não pode executar um TFT em uma resolução acima de sua resolução nativa, embora algumas telas tenham começado a oferecer resoluções virtuais, por exemplo, 4k virtual, onde a tela aceitará uma entrada de 3840 x 2160 da sua placa gráfica, mas reduzi-la para corresponder ao nativo Resolução do painel que é frequentemente 2560 x 1440 nestes exemplos. Todo esse processo é bastante inútil, pois você perde uma enorme quantidade de qualidade de imagem ao fazê-lo. Certifique-se de que sua placa gráfica pode suportar a resolução desejada da tela que você está escolhendo e com base em seus usos. Se você é um jogador, pode querer considerar se a sua placa gráfica pode suportar a resolução e a taxa de atualização que você deseja usar para alimentar a tela. Também tenha em mente se você está planejando conectar dispositivos externos e a resolução que eles são projetados para executar em. Por exemplo, se você tiver uma tela de formato 16:10 e planeja usar um dispositivo externo que seja executado em 16: 9, você precisará garantir que a tela seja capaz de dimensionar a imagem corretamente e adicionar bordas pretas, ao invés de distorcer a proporção Da imagem. Resoluções ultra-altas devem ser pensadas de uma maneira ligeiramente diferente. As resoluções Ultra HD (3840 x 2160) e 4K (4096 x 2160) estão sendo fornecidas hoje em dia em tamanhos de tela padrão, como 24 27, por exemplo. Tradicionalmente, à medida que aumentou a resolução dos painéis, tratava de fornecer mais imóveis de desktop para trabalhar. No entanto, com essas resoluções sendo tão altas e o tamanho da tela ainda é relativamente pequeno, a imagem e o texto ficam incrivelmente pequenos se você executar a tela em escala normal nessas resoluções nativas. Por exemplo, imagine uma resolução de 3840 x 2160 em uma tela de 24 em comparação com 1920 x 1080. O último provavelmente seria considerado um tamanho de fonte confortável para a maioria dos usuários. Essas resoluções ultra-altas hoje em dia são sobre melhorar a clareza e nitidez da imagem, e fornecer uma maior densidade de pixels (medida como pixels por polegada PPI). Ao fazê-lo, você pode melhorar a nitidez e a clareza de uma imagem, como a Apple já fez com suas telas Retina em iPads e iPhones. Para evitar complicações com pequenas imagens e fontes, você precisará habilitar a escala em seu sistema operacional para tornar tudo mais fácil de ver. Por exemplo, se você ativou a escala em 150 com uma resolução de 3840 x 2160, você acabaria com uma tela imobiliária equivalente a um painel de 2560 x 1440 (3840 1,5 2560 e 2160 1,5 1440). Isso torna o texto muito mais fácil de ler e toda a imagem um tamanho mais confortável, mas você obtém benefícios adicionais da maior densidade de pixels, o que resulta em uma imagem mais nítida e nítida. Em geral, você precisará levar a consideração ao comprar qualquer tela de resolução ultra alta, a menos que seja de tamanho muito grande. A capacidade de escala varia entre os diferentes sistemas operacionais, então tenha cuidado. O sistema operacional Apple e o Windows moderno (8 e 10) geralmente são muito bons no gerenciamento de dimensionamento para displays de alta resolução. Os sistemas operacionais mais antigos são menos capazes e às vezes podem ser complicados. Você também encontrará suporte variado de diferentes aplicativos e jogos, e muitas vezes acabará com fontes de tamanho estranho ou seções que não são ampliadas e permanecem extremamente pequenas. Uma resolução padrão onde você não precisa se preocupar com a escala pode ser mais simples para a maioria dos usuários. Como um guia para algumas resoluções comuns disponíveis: Tamanho da tela (polegadas diagonais) Suporte de resolução de alta definição Cada vez mais, você verá resoluções referidas por seus equivalentes comuns de HD, particularmente quando se trata de TVs. O conteúdo HD baseia-se exclusivamente na resolução da fonte e geralmente é definido pelo número de pixels verticalmente na resolução. Ou seja, uma fonte 720 HD tem 720 pixels verticais em sua resolução e um 1080 terá 1080. Além disso, existem duas maneiras de mostrar esse conteúdo, usando uma varredura progressiva (por exemplo, 1080p) ou uma varredura entrelaçada (1080i). Para exibir este conteúdo desse tipo, sua tela precisa ser capaz de 1) lidar com a resolução completa naturalmente dentro da sua resolução nativa e 2) ser capaz de lidar com a varredura progressiva ou o sinal entrelaçado em qualquer interface de vídeo que você esteja usando. Se a tela não suportar a resolução completa, a imagem ainda pode ser mostrada, mas será reduzida pelo hardware e você não aproveitará o conteúdo de alta resolução. Então, para um monitor, se você quiser assistir o conteúdo 1080 HD você precisará de um monitor que possa suportar pelo menos uma resolução vertical de 1080 pixels, p. Um monitor 1920 x 1080. No monitor de hoje, as resoluções de mercado estão sendo empurradas ainda mais e precisamos começar a pensar delas de uma maneira diferente. Veja as seções subseqüentes no passo de pixels e PPI para obter mais informações sobre como devemos pensar sobre a resolução agora. Isso deu origem a padrões modernos de Ultra HD e termos como 4K e 5K. O Ultra HD é um termo para monitores com uma resolução de 3840 x 2160, sendo quatro vezes a resolução do Full HD 1920 x 1080. As telas com esta resolução Ultra HD são muitas vezes referidas como quot4Kquot também, embora estritamente isso só deveria ser usado para Telas com resolução 4092 x 2160 (4K representando a resolução vertical aqui). Há também alguns monitores capazes de 5K produzidos, que oferecem resolução 5120 x 2880 (5K aqui representando a resolução vertical). Veja as seções a seguir que falam sobre Pixel Pitch e PPI e o ajudarão a entender essas resoluções mais detalhadas com mais detalhes. Ao contrário dos CRT, onde o tom do ponto está relacionado à nitidez da imagem, o tom de pixel de um TFT está relacionado à distância entre os pixels. Esse valor é fixo e é determinado pelo tamanho da tela e pela resolução nativa (número de pixels) oferecida pelo painel. O passo de pixel normalmente está listado na especificação do fabricante. Geralmente, você precisa considerar que, quanto mais apertado o tom de pixel, menor será o texto e, em maior potencial, será mais nítida a imagem. Para ser honesto, os monitores são normalmente produzidos com uma resolução sensata para o tamanho e, portanto, mesmo os maiores pontos de pixels retornam imagens nítidas e um tamanho de texto razoável. Algumas pessoas ainda preferem a opção de resolução maior em cúpula em menor tela, dando um tom de pixel menor e texto menor. É a escolha e, finalmente, a visão. Por exemplo, você pode ver uma tela ultra larga de 35s com apenas uma resolução de 2560 x 1080 que teria um tom de pixel de 0,3200 mm. Compare isso com uma tela de 25 mb com uma resolução de 2560 x 1400 e um passo de pixel de 0,2162 mm e você pode ver que haverá um significado diferente no tamanho da fonte e nitidez da imagem. Existem outras considerações quando se trata do tom de pixel de monitores de alta resolução, como Ultra HD e 4K. Consulte a seção sobre PPI para obter mais informações. Para calcular o tom de pixel de um determinado tamanho e resolução do monitor, você pode usar essa calculadora de passo de pixel útil PPI (Pixels por polegada). A resolução normalmente é considerada como um fator que determina a área da tela ou o quotreal de tela que você terá disponível. Nos anos passados, quando os tamanhos dos painéis aumentaram, as resoluções também foram aumentadas e telas maiores podem oferecer mais espaço de trabalho para trabalhar. Trabalho de tela dividida e trabalho de imagem de alta resolução tornam-se cada vez mais possíveis. Isso é bom até certo ponto, mas a resolução para fins de entrega de mais imóveis na área de trabalho atinge um ponto em que se torna algo impraticável para os monitores de desktop. Por exemplo, uma resolução de 40 mil 3840 x 2160 oferece um tom de pixel confortável e tamanho de letra nativamente (muito semelhante a um 27quot em 2560 x 1440), então se você quisesse uma resolução maior do que isso, você precisaria aumentar o tamanho da tela novamente provavelmente. Você começa a chegar ao ponto em que sentar perto de uma tela tão grande torna-se impraticável. Em vez disso, os fabricantes agora estão focados em oferecer resoluções mais altas para tamanhos de painéis existentes, não com a finalidade de fornecer mais propriedades de desktop, mas com a finalidade de melhorar a nitidez da imagem e a qualidade da imagem. A Apple iniciou esta tendência com o seu quotRetina Displaysquot usado em iPads e iPhones, melhorando a nitidez e a clareza da imagem massivamente. É comum agora ver telas menores, como 24quot e 27quot, por exemplo, mas com altas resoluções como 3840 x 2160 (Ultra HD) ou até 5120 x 2880 (5K). Ao empacotar mais pixels no mesmo tamanho de tela que tipicamente ofereceria uma resolução de 2560 x 1440, os fabricantes de painéis podem fornecer gravações de pixels muito menores e melhorar a nitidez e a clareza da imagem. Para medir esta nova maneira de ver a resolução, você verá geralmente a especificação de Pixels Per Inch (PPI) sendo usado. Claro que o problema com isso é que se você executar uma tela tão pequena quanto 27quot com uma resolução de 5K, o tamanho da fonte é absolutamente minúsculo por padrão. Você obtém um enorme impulso de imóveis de desktop, assim como quando se desloca de 1920 x 1080 para 2560 x 1440, mas essa não é a finalidade dessas resoluções mais altas agora. Para superar isso, você precisa usar as opções de escala em seu software do Sistema Operacional para dimensionar a imagem e torná-la mais útil. O Windows fornece opções de escala como 125 e 150 no painel de controle. Em uma resolução Ultra HD de 3840 x 2160 se você usar uma opção de escala 150, por exemplo, você reduzirá a área de área de trabalho por um terço, resultando na mesma área de área de trabalho que uma tela de 2560 x 1440 (ou seja, 2560 x 150 3840). O dimensionamento do sistema operacional torna os tamanhos das fontes mais confortáveis ​​e razoáveis, mas você mantém a qualidade da imagem nítida e o tom de pixel pequeno do painel de resolução mais alta. Um painel Res 3840 x 2160 com escala em 150 no Windows ficará mais nítido e nítido do que um painel nativo de 2560 x 1440 sem dimensionamento, apesar de ambos terem a mesma área de área de trabalho efetiva disponível. Escalar através do seu sistema operacional não é o mesmo que a escala do seu monitor. Se você simplesmente simplesmente executou a tela em uma resolução menor como 2560 x 1440 dentro da seção de resolução da sua placa gráfica, a imagem é interpolada pelo escalador do monitor. Você obtém o mesmo resultado final de um tamanho de área de desktop tamanho 2560 x 1440, mas a clareza da imagem está perdida e você perde muita nitidez. O monitor está fazendo a interpolação para você aqui. Em vez disso, você executa a tela com a resolução completa de 3840 x 2160 nas configurações da placa gráfica e permite que o controle de escala do SO aumente o tamanho da fonte e torne a imagem apropriada. How well the scaling is done really depends on your Operating System and software you are using. Some modern OS like Mac OS and Windows 7 8 10 handle scaling very well as they are designed to accommodate super high resolutions well. Older OS might struggle and you may find some odd sizing issues in some cases. Some software packages, programs and games also handle scaling in different ways, so its something to watch out for. Super high resolutions which require OS scaling might not be for everyone at the moment, but expect to see them become more and more the norm in the future. Have a read of Eizos excellent article about the topic for further information Panel Type While this aspect is not always discussed by display manufacturers it is a very important area to consider when selecting a TFT monitor. The LCD panels producing the image are manufactured by many different panel vendors and most importantly, the technology of those panels varies. Different panel technologies will offer different performance characteristics which you need to be aware of. Their implementation is dependent on the panel size mostly as they vary in production costs and in target markets. The four main types of panel technology used in the desktop monitor market are: TN Film was the first panel technology to be widely used in the desktop monitor market and is still regularly implemented in screens of all sizes thanks to its comparatively low production costs. TN Film is generally characterized by good pixel responsiveness making it a popular choice for gamer-orientated screens. Where overdrive technologies are also applied the responsiveness is improved further. TN Film panels are also available supporting 120Hz refresh rates making them a popular choice for stereoscopic 3D compatible screens. While older TN Film panels were criticized for their poor black depth and contrast ratios. modern panels are actually very good in this regard, often producing a static contrast ratio of up to 1000:1. Perhaps the main limitation with TN Film technology is its restrictive viewing angles. particularly in the vertical field. While specs on paper might look promising, in reality the viewing angles are restrictive and there are noticeable contrast and gamma shifts as you change your line of sight. TN Film panels are normally based around a 6-bit colour depth as well, with a Frame Rate Control (FRC) stage added to boost the colour palette. They are often excluded from higher end screens or by colour enthusiasts due to this lower colour depth and for their viewing angle limitations. TN Film panels are regularly used in general lower end and office screens due to cost, and are very popular in gaming screens thanks to their low response times and high refresh rate support. Pretty much all of the main panel manufacturers produce TN Film panels and all are widely used (and often interchanged) by the screen manufacturers. IPS was originally introduced to try and improve on some of the drawbacks of TN Film. While initially viewing angles were improved, the panel technology was traditionally fairly poor when it came to response times and contrast ratios. Production costs were eventually reduced and the main investor in this technology has been LG. Display (formerly LG. Philips). The original IPS panels were developed into the so-called Super IPS (S-IPS) generation and started to be more widely used in mainstream displays. These were characterized by their good colour reproduction qualities, 8-bit colour depth (without the need for Frame Rate Control ) and very wide viewing angles. These panels were traditionally still quite slow when it came to pixel response times however and contrast ratios were mediocre. In more recent years a change was made to the pixel alignment in these IPS panels (see our detailed panel technology article for more information) which gave rise to the so-called Horizontal-IPS (H-IPS) classification. With the introduction of overdrive technologies, response times were improved significantly, finally making IPS a viable choice for gaming. This has resulted more recently in IPS panels being often regarded as the best all-round technology and a popular choice for display manufacturers in todays market. Improvements in energy consumption and reduced production costs lead to the generation of so-called e-IPS panels. Unlike normal 8-bit S-IPS and H-IPS classification panels, the e-IPS generation worked with a 6-bit FRC colour depth. Developments and improvements with colour depths also gave rise to a generation of quot10-bitquot panels with some manufacturers inventing new names for the panels they were using, including the co-called Performance-IPS (p-IPS). It is important to understand that these different variants are ultimately very similar and the names are often interchanged by different display vendors. For more information, see our detailed panel technologies guide. Nowadays IPS panels are produced and developed by several leading panel manufacturers. LG. Display technically own the IPS name and continue to invest in this popular technology. Samsung began production of their very similar PLS (Plane to Line Switching) technology, as did AU Optronics with their AHVA (Advanced Hyper Viewing Angle) . These are all so similar in performance and features that they can be simply referred to now as quotIPS-typequot. Indeed monitor manufacturers will normally stick to the common IPS name but the underlying panel may be produced by any number of different manufacturers investing in this type of panel tech. AU Optronics have done a good job with finally increasing the refresh rate of their IPS panels, and making them a more viable option for gamers. Native 144Hz IPS-type panels are now available and response times continue to be reduced as well. Modern IPS panels are characterized by decent response times, if not quite as fast as TN Film they are certainly more fluid than older panels. Contrast ratios are typically around 1000:1 and viewing angles continue to be the widest and most stable of any panel technology. You will find varying colour depths including 6-bitFRC and 8-bit commonly being used, although this makes little difference in practice. One of the remaining limitations with IPS-type technologies are the so-called quotIPS glowquot, where darker content introduces a pale glow when viewed from an angle. Its a characteristic of the panel technology and pretty hard to avoid without additional filters being added to the panels. On larger and wider screens some people find this glow distracting and problematic. The original early VA panels were quickly scrapped due to their poor viewing angles, and in their place came the two main types of VA matrix. Multi-Domain Vertical Alignment (MVA) and Patterned Vertical Alignment (PVA) panels. These VA variants were characterized by their reasonably wide viewing angles. being better than TN Film but not as wide as IPS. They were originally poor when it came to pixel response times but offered 8-bit colour depths and the best static contrast ratios of all the technologies discussed here. Traditionally VA panels were capable of static contrast ratios of around 1000 - 1200:1 but this has even been improved now to 3000:1 and above. Until very recently VA panels remained very slow and so were not really suitable for gaming. However during 2012 we saw advancements with the latest generation of VA panels and through the use of overdrive technologies this has been significantly improved. Perhaps the main limitation with VA panels is still their viewing angles when compared with popular IPS panel options. Gamma and contrast shifts can be an issue and the technology also suffers from an inherent off-centre contrast shift issue which can be distracting to some users. Through the years we have seen several different generations of VA panels. AU Optronics are the main manufacturer of MVA matrices, and we have seen the so-called Premium-MVA (P-MVA) and Advanced-MVA (AMVA) generations emerge. Chi Mei Innolux (previously Chi Mei Optoelectronics CMO) also make their own variant of MVA which they call Super-MVA (S-MVA). The only manufacturer of PVA panels is Samsung as it is their own version of VA technology. We have seen several generations from them including Super-PVA (S-PVA) and cPVA and SVA . For more information, see our detailed panel technologies guide. Advanced Super View (ASV) This technology was developed by Sharp for use in some of their TFT displays. It consists of several improvements that Sharp claim to have made, mainly to counter the drawbacks of the popular TN Film technology. They have introduced an Anti-Glare Anti-Reflection (AGAR) screen coating which forms a quarter-wavelength filter. Incident light is reflected back from front and rear surfaces 180 out of phase, thus canceling reflection rather diffusing it as others do. As well as reducing glare and reflection from the screen, this is marketed as being able to offer deeper black levels. Sharp also claim to offer better contrast ratios than any competing technology (VA and IPS) but with more emphasis on improving these other technologies, this is probably not the case with more modern panels. There are very few ASV monitors around really, with the majority of the market being dominated by TN, VA and IPS panels. Advanced Fringe Field Switching (AFFS) This technology was developed by BOE Hydis, and is not really very widely used in the desktop TFT market, more in the mobile and tablet sectors. It is worth mentioning however in case you come across displays using this technology. It was developed by BOE Hydis to offer improved brightness and viewing angles to their display panels and claims to be able to offer a full 180180 viewing angle field as well as improved colours. This is basically just an advancements from IPS and is still based on In Plane technology. They claim to quotmodify pixelsquot to improve response times and viewing angles thanks to improved alignment. They have also optimised the use of the electrode surface (fringe field effect), removed shadowed areas between pixels, horizontally aligned electric fields and replaced metal electrodes with transparent ones. More information about AFFS can be found here. Super Fine TFT Technology (SFT) This panel technology was developed by NEC LCD, and is reported to offer wide viewing angles, fast response times, high luminance, wide colour gamut and high definition resolutions. Of course, there is a lot of marketing speak in there, and the technology is not widely employed in the mainstream monitor market. Wide viewing angles are possible thanks to the horizontal alignment of liquid crystals when electrically charged. This alignment also helps keep response times low, particularly in grey to grey transitions. Their SFT range also offers high definition resolutions and are commonly used in medical displays where extra fine detail is required. NECs SFT technology was first developed to be labelled as Advanced-SFT (A-SFT) which offered enhanced luminance figures. This then developed further to Super Advanced-SFT (SA-SFT) where colour gamut reached 72 of the NTSC colour space, and then to Ultra Advanced-SFT (UA-SFT) where the gamut was still at 72 or higher, but with a further enhancement of the luminance as compared with SA-SFT. These changes were all made possible thanks to the improved transmissivity of the SFT technology. More information is available from NEC LCD Response Time Response Time is the spec which many people, especially gamers, have come to regard as the most important. In practical terms the spec is designed to refer to the speed of the liquid crystal pixels and how quickly they can change from one colour to another, and therefore how fast the picture can be redrawn. The faster this transition can change, the better, and with more fluid changes the images can change overall a lot faster. This helps reduce the effects of blurring and ghosting in games and movies which can be an issue if response time is too slow. As a general rule of thumb, the lower the response time, the better. Do not rely entirely on response time specs quoted by manufacturers as a be all and end all to the monitors performance. Different manufacturers have different ways of measuring their response time, and one 5ms panel might not be the same in real use to another 5ms panel for instance. Panel technology also plays a part here, and dont get confused with standard response times and grey to grey (G2G) figures. However, response times can be treated a guide to the performance of the screen, and as a rule of thumb, the lower the better. Response Time In More Detail The traditional response time standard (ISO response time) is measured as the rise time (tR) and fall time (tF) of a pixel as it changes black gt white gt black. The total response time is quoted as the total of the tR tF. On older screens users needed to be wary of the figures manufacturers quote, as sometimes the response time can be quoted as just the rise time, and not the total response time. This measurement of the black gt white gt black transition was defined as the ISO standard for response time measurements before the days of overdrive being used (discussed in a moment). The reason this particular transition was selected as the response time figure was that it was always the fastest change possible, and manufacturers therefore quoted their best measurement. The reason this was the fastest was because at the time the highest voltage was applied to the pixels to make that change (since it was the most drastic difference from black to white). On these older panels where overdrive was not being used, in reality the response time of the pixels will vary depending on the colour change they are making. In practice, a full black gt white change is not common, and instead the pixel transitions are in shades of grey, and are then passed through the RGB colour filters. The speed of change will depend on the darkness of the transition, and traditionally (before overdrive) the transitions to lighter greys will be faster. Therefore, a manufacturers quoted response time does not necessarily mean that the speed of the pixels is the same for all the transitions. It is always a good idea to see if there are any third party measurements of response time for any given screen before considering how fast a panel really is in practice. Also take into account perceived response time measurements and comparisons between screens as we carry out in our reviews. Take for instance this example response time graph (rise times from 0 gt x) I have put together. The X-axis defines the grey scale ranging from code 0 to code 255, and the Y-axis shows the response time across this range. As you progress to the right of the graph, the transitions are getting progressively lighter. So for instance at code 100 the transition is from black gt dark grey, but at code 200 the transition is from black gt light grey. At code 255, this is the change from black gt white and is traditionally the fastest transition. It is the fastest because this is the widest change and therefore the largest voltage is applied to the liquid crystals. For many years, manufacturers have quoted the fastest transition of the panel as the figure for response time. This was always at the black gt white gt black transition and so this became accepted as the ISO standard norm for measuring response time. If this graph were a real panel, it would very likely be quoted as a 10ms screen and shows a characteristic curve for a traditional, non-overdriven, TN Film panel. As you can see from the graph, the actual response time can vary quite considerably across the whole grey range, with some changes being much slower. This is the reason you cannot always rely on quoted specs to give an accurate representation of a screens actual pixel response performance. The quoted figures from manufacturers should be treated as a rough guide however to a panels response time, as generally there has been some improvements in the overall latency with the changes from 25ms gt 16ms gt 12ms gt 8ms gt 5ms panel generations for instance. The shape of the graph is likely to remain quite similar, but overall, the curve will probably be a little lower when comparing an 8ms to a 16ms for instance. Overall it wont be twice as fast though. Response Times and Different Panel Technologies One thing to note regarding pixel response time is that the overall performance of the TFT will also depend on the technology of the panel used. TN film panels offer response time graphs similar to that above, but screens based on traditional VA IPS variant panels can show response time graphs more like this (we are assuming for now non-overdriven panels): This is again a mock up, but shows a typical curve shape you may expect from a VA IPS panel (not using overdrive) when compared with TN film. Although a VAIPS screen might be quoted as perhaps 12ms for instance, this might not mean it is as reactive as a 12ms TN film panel. Again, it is a good idea to check for reviews which measure the response time across the whole range as well as to consider real-life responsiveness tests such as those we carry out in our reviews. Response Time Changes and the Introduction of Overdrive Overdrive or Response Time Compensation (RTC) is a technology which is designed to boost the response times of pixels across all transitions, with particular focus on improving the grey to grey changes which is the most important as those transitions are far more common in real-life uses. It is achieved by sending an over-voltage to the pixels to make them change orientation more quickly. While the full black gt white change remains largely unchanged (since it already received the maximum voltage anyway), improvements across other transitions are often dramatic. With the introduction of overdriven panels the ISO point is not always the fastest transition any more, and so if a monitor has a response time quoted as grey to grey G2G then you can be pretty certain it is using overdrive technology. The manufacturers still want to quote the fastest response time of their panel and show the improvements they have made though, but be wary of this change away from the ISO standard of quoting response times. The ISO response times have hit a wall really with TN Film stuck at 5 - 8ms, IPS stuck at around 16ms and MVAPVA stuck at about 12ms. However, with the introduction of overdrive technologies, the more important grey to grey transitions are now significantly improved, and response times of 1 - 5ms G2G are now common place. These technologies have allow significant improvements in all panel technologies, but particularly in IPS and VA panels where response times were previously poor. How Response Time Is Reviewed Some reviews sites including TFTCentral have access to advanced photosensor (photodiod1077 low-noise operational amplifier) and oscilloscope measurement equipment which allows them to measure response time as detailed above. See our article about response times for more information on that method. Graphs showing response time according to their equipment are produced. Other sites rely on observed responsiveness to compare how well a panel can perform in practice and what a user might see in normal use. We think it is important to study both methods if possible to give a fuller picture of a panels performance. For visual tests TFTCentral uses a program called PixPerAn (developed by Prad. de) which is good for comparing monitor responsiveness with its series of tests. The favourite seems to be the moving car test as shown here: Perfect screen with no notable blurring ghosting Screen shows ghosting of 3 images Movement isnt perfectly fluid. Depending on its speed, the car is shown in several successive positions. If the car goes very fast, the positions are very close and the eye perceives a flowing movement. A monitor without ghosting effects would have previous images completely fading away when a new one appears. This is the theory and in practice, its often not the case as images fade progressively. Sometimes up to 5 afterglow images remain on the monitor and represent the visible white trail behind objects. Some monitors have strong overdrives in addition to image anticipation algorithms and where these are too aggressively applied, or poorly controlled, it can result in problems. In this case, an image can appear in front or behind the main object, creating a white or dark halo commonly. We use this software to test the monitors we review, capturing images using a camera and comparing the best case and worst case examples. This gives us a good way to compare screens side by side and evaluate a screens responsiveness in practice. We then combine those visual tests with the more advanced oscilloscope measurements to give a comprehensive understanding of a panels response times and gaming performance. Pursuit Camera Tests In addition to pixel response time measurements and visual tests described above, it is also possible to capture the levels of blurring and smearing the human eye will experience on a display. This is achieved using a pursuit camera setup. They are simply cameras which follow the on-screen motion and are extremely accurate at measuring motion blur, ghosting and overdrive artefacts of moving images. Since they simulate the eye tracking motion of moving eyes, they can be useful in giving an idea of how a moving image appears to the end user. It is the blurring caused by eye tracking on continuously-displayed refreshes (sample-and-hold) that we are keen to analyse with this new approach. This is not pixel persistence caused by response times but a different cause of display motion blur which cannot be captured using static camera tests. Low response times do have a positive impact on motion blur, and higher refresh rates also help reduce blurring to a degree. It does not matter how low response times are, or how high refresh rates are, you will still see motion blur from LCD displays under normal operation to some extent and that is what this section is designed to measure. Further technologies specifically designed to reduce perceived motion blur are required to eliminate the blur seen on these type of sample-and-hold displays which we will also look at. For these tests we use the Blurbusters Ghosting Motion Test which is designed to be used with pursuit camera setups. The pursuit camera method is explained at BlurBusters as well as covered in this research paper. We carry out the tests at various refresh rates, with and without any Blur Reduction mode enabled. These UFO objects were moving horizontally at 960 pixels per second, at a frame rate matching refresh rate of the monitor. These tests capture the kind of blurring you would see with the naked eye when tracking moving objects across the screen (example from the Asus ROG Swift PG279Q ). As you increase the refresh rate the perceived blurring is reduced, as refresh rate has a direct impact on motion blur. It is not eliminated entirely due to the nature of the sample-and-hold LCD display and the tracking of your eyes. No matter how fast the refresh rate and pixel response times are, you cannot eliminate the perceived motion blur without other methods. Tests like the above would give you an idea of the kind of perceived motion blur range when using the particular screen without any bur reduction mode active. On screens with blur reduction backlights it is possible to greatly reduce the perceived motion blur. With these blur reduction features enabled the backlight is strobed briefly, once per refresh, for low persistence. The brief backlight flash prevents tracking-based motion blur and the moving object is far easier to see when tracking it across the screen with your eyes (or by the pursuit camera). Normally these blur reduction modes lead to extremely little leftover ghosting caused by pixel transitions (virtually invisible to the human eye), since nearly all (gt99) pixel transitions, including overdrive artefacts, are now kept unseen by the human eye, while the backlight is turned off between refreshes. The clarity of the moving image is improved significantly and tracking across the screen with your eye is much easier and clearer. These kind of tests give you a good visual indication of the improvements which blur reduction backlights can bring in perceived motion blur. Contrast Ratio The Contrast Ratio of a TFT is the difference between the darkest black and the brightest white it is able to display. This is really defined by the pixel structure and how effectively it can let light through and block light out from the backlight unit. As a rule of thumb, the higher the contrast ratio, the better. The depth of blacks and the brightness of the whites are better with a higher contrast ratio. This is also referred to as the static contrast ratio. When considering a TFT monitor, a contrast ratio of 1000:1 is pretty standard nowadays for TN Film and IPS-type panels. VA-type panels can offer static contrast ratios of 3000:1 and above which are significantly higher than other competing panel technologies. Some technologies boast the ability to dynamically control contrast (Dynamic Contrast Ratio - DCR) and offer much higher contrast ratios which are incredibly high (millions:1 for instance). Be wary of these specs as they are dynamic only, and the technology is not always very useful in practice. Traditionally, TFT monitors were said to offer poor black depth, but with the extended use of VA panels, the improvements from IPS and TN Film technology, and new Dynamic Contrast Control technologies, we are seeing good improvements in this area. Black point is also tied in to contrast ratio. The lower the black point, the better, as this will ensure detail is not lost in dark image when trying to distinguish between different shades. Brightness Luminance Brightness as a specification is a measure of the brightest white the TFT can display, and is more accurately referred to as its luminance. Typically TFTs are far too bright for comfortable use, and the On Screen Display (OSD) is used to turn the brightness setting down. Brightness is measure in cdm 2 (candella per metre squared). Note that the recommended brightness setting for a TFT screen in normal lighting conditions is 120 cdm 2. Default brightness of screens out of the box is regularly much higher so you need to consider whether the monitor controls afford you a decent adjustment range and the ability to reduce the luminance to a comfortable level based on your ambient lighting conditions. Different uses may require different brightness settings as well so it is handy when reviews record the luminance range possible from the screen as you adjust the brightness control from 100 to 0. Colour Depth The colour depth of a TFT panel is related to how many colours it can produce and should not be confused with colour space (gamut). The more colours available, the better the colour range can potentially be. Colour reproduction is also different however as this related to how reliably produced the colours are compared with those desired. The colour depth of a panel is determined really by the number of possible orientations of each sub pixel (red, blue and green). These different orientations basically determine the different shade of grey (or colours when filtered in the specific way via RGB sub pixels) and the more quotstepsquot between each shade, the more possible colours the panel can display. At the lower end, TN Film panels are normally quite economical, and their sub pixels only have 64 possible orientations each, giving rise to a true colour depth of only 262,144 (i. e. 64 steps on each RGB 64 x 64 x 64 18). This is also referred to commonly s 18-bit colour (i. e. 6 bits per RGB sub pixel 6 6 6) This colour depth is pretty limited and so i n order to reach 16 million colours and above, panel manufacturers commonly use two technologies: Dithering and Frame Rate Control (FRC). These terms are often interchanged, but strictly can mean different things. These technologies simulate other colours allowing the colour depth to improve to typically 16.2 million colours. Spatial Dithering - The dithering method involves assigning appropriate colour values from the available colour palette to close-by pixels in such a way that it gives the impression of a new colour tone which otherwise could not have been created at all. In doing so, there complex mappings according to which the ground colours are mutually assigned, otherwise it could result in colour noise dithering noise. Dithering can be used to allow 6-Bit panels, like TN Film, to show 16.2 million perceived colours. This can however sometimes be detectable to the user, and can result in chessboard like patterns being visible in some cases. Frame Rate Control Temporal Dithering - The other method is Frame-Rate-Control (FRC), also referred to sometimes as temporal dithering. This works by combining four colour frames as a sequence in time, resulting in perceived mixture. In basic terms, it involves flashing between two colour tones rapidly to give the impression of a third tone, not normally available in the palette. This allows a total of 16.2 reproducible million colours. Thanks to Frame-Rate-Control, TN panel monitors have come pretty close to matching the colours and image quality of VA or IPS panel technology, but there are a number of FRC algorithms which vary in their effectiveness. Sometimes, a twinkling artefact can be seen, particularly in darker shades, which is a side affect of such technologies. Some TN Film panels are now quoted as being 16.7 million colours, and this is down to new processes allowing these panels to offer a better colour depth compared with older TN panels. Other panel technologies however can offer more possible pixel orientations and therefore more steps between each shade. VA and IPS panels are traditionally capable of 256 steps for each RGB sub pixel, allowing for a possible 16.7 million colours (true 8-bit, without FRC). These are referred to as 8-bit panels with 24-bit colour (8-bit per sub pixel 8 8 8 24). While most IPS and VA panels support 8-bit colour, modern IPS and VA panels do sometimes use 6-bit FRC instead. See this news piece for further information. 10-bit colour depth is typically only used for very high end graphics uses and in professional grade monitors. There are three main ways of implementing 10-bit colour depth support. Most screens which are advertised as having 10-bit support are actually using true 8-bit panels. There is an additional FRC stage added to extend the colour palette. This FRC can be applied either on the panel side (8-bit FRC panels) or on the monitor LUTelectronics side. Either way, the screen simulates a larger colour depth and does not offer a true 10-bit support. You can also only make use of this 10-bit support if you have a full end-to-end 10-bit workflow, including a supporting software, graphics card and operating system. There are a few true 10-bit panels available but these are prohibitively expensive and rarely used at the moment. See our panel parts database for more information about different panels. Colour Space Gamut and Backlighting Type Colour gamut in TFT monitors refers to the range of colours the screen is capable of displaying, and how much of a given reference colour space it might be able to display. It is ultimately linked to backlight technology and not to the panel itself. Experiments at the beginning of the last century into the human eye eventually led to the creation of a system that encompassed all the range of colours our eyes can perceive. Its graphical representation is called a CIE diagram as shown in the image above. All the colours perceived by the eye are within the collared area. The borderline of this area is made up of pure, monochromatic colours. The interior corresponds to non-monochromic colours, up to white which is marked with a white dot. White Colour is actually a subjective notion for the eye as we can perceive different colours as white depending on the conditions. The white dot in the CIE diagram is the so-called flat spectrum dot with coordinates of xy13. Under ordinary conditions, this colour looks very cold, bluish. Above: CIE diagram showing total gamut range of the human eye If we had three sources of different colours the question is which other colours can be made by mixing the sources If you mark points with the coordinates of the basic colours in the CIE diagram, everything you can get by mixing them up is within the triangle you can draw by connecting the points. This triangle is referred to as a colour gamut . Laser Displays are capable of producing the biggest colour gamut for a system with three basic colours, but even a laser display cannot reproduce all the colours the human eye can see, although it is quite close to doing that. However, in todays monitors, both CRT and LCD (except for some models Ill discuss below), the spectrum of each of the basic colours is far from monochromatic. In the terms of the CIE diagram it means that the vertexes of the triangle are shifted from the border of the diagram towards its centre. Above: sRGB colour space triangle The colour space produced by any given TFT monitor is defined by its backlighting unit and is not influenced by the panel technology. Traditionally, LCD monitors were capable of giving approximate coverage of the sRGB reference colour space as shown in the diagram above. This is defined by the backlighting used in these displays - Cold-cathode fluorescent lamps (CCFL) that are employed which emit radiation in the ultraviolet range which is transformed into white colour with the phosphors on the lamps walls. These backlight lamps shine through the LCD panel, and through the RGB sub-pixels which act as filters for each of the colours. Each filter cuts a portion of spectrum, corresponding to its pass-band, out of the lamps light. This portion must be as narrow as possible to achieve the largest colour gamut. T raditional CCFL backlighting offers a gamut pretty much covering the sRGB colour space. However, the sRGB space is a little small to use as a reference in specifications for colour gamuts and so the larger NTSC colour space reference is also sometimes used. The sRGB space corresponds to approximately 72 of the NTSC colour space, which is a figure commonly used in specifications for standard CCFL backlit monitors. If you read the reviews here, you will see that analysis with colorimeter devices allows us to measure the colour gamut, and you can easily spot those screens utilising regular CCFL backlighting by the fact their gamut triangle is pretty much mapped to the reference sRGB triangle. The sRGB colour space is lacking most in green hues as compared with the gamut of the human eye. It should be noted that most content is produced based on the sRGB colour space, including Windows, many popular applications and internet content. Wide Colour Gamut CCFL Backlighting (WCG-CCFL) Above Left: a typical measurement of a standard CCFL backlit monitor, covering pretty much the sRGB colour space, 72 of NTSC colour space Above Right: a typical measurement of a monitor with enhanced CCFL backlighting, covering more than the sRGB colour space and about 92 of the NTSC space To help develop and improve on the colour space a screen is capable of displaying a new generation CCFL backlighting was introduced. These so-called quotwide gamutquot backlights allow a gamut coverage of typically 92 - 102 of the NTSC colour space. There is a difference in practice which all users should be able to detect. The colour space available is extended mainly in green shades as you can see from the image above. Red coverage is also extended in some cases. This extended colour space sounds appealing on face value since the screens featuring WCG-CCFL backlighting can offer a broader range of colours. Manufacturers will often promote the colour space coverage of their screens with these high figures. In practice you need to consider what impact this would have on your use. Its important to consider what colour space your content is based around. sRGB has long been the preferred colour space of all monitors, and is in fact the reference for the Windows operating system and the internet. As such, most content an average user would ever use is based on sRGB. If you view sRGB content on a wide gamut screen then this can lead to some colours looking incorrect as they are not mapped correctly to the output device. In practice this can lead to oversaturation, and greens and reds can often appear false, oversaturated or neon-like. Colour managed applications and a colour managed workflow can prevent this but for the average user the cross-compatibility of widely used sRGB content and a wide gamut screen may present problems and prove troublesome. Some users dont object to the over saturated and cartoony colours for their use, but to many, it is an issue. Of course the opposite is true if in fact you are working with content which is based on a wider colour space. In photography, the Adobe RGB colour space is often used and is wider than the sRGB reference. If you are working with wide gamut content, with wide gamut supported applications, you would want a screen that can correctly display the full range of colours. This could not be achieved using a traditional CCFL backlit display with only sRGB coverage, and so a wide gamut screen would be needed. Wide gamut displays are often aimed at colour enthusiasts and professional uses as a result. A compromise is sometimes available in the form of a screen which can support a range of colour spaces accurately. Some higher end screens come with a wide gamut backlight unit. Natively these offer a gamut covering 92 - 102 of the NTSC colour space. However, they also feature emulation modes which can simulate a smaller colour space. These emulation modes are normally available through the OSD menu and offer varying options with varying degrees of reliability. In the best cases the screens can emulate the smaller Adobe RGB colour space, and also the sRGB colour space. This allows the user to work in whichever colour space they prefer but gives them compatibility with a wider range of content if they have the need. The success of these colour space emulations will vary from one screen to another however and are not always accurate. Obviously you are still paying additional money for the wide gamut support, so if youre only really interested in using sRGB mode then youd probably be better looking for a standard gamut backlit screen. LED backlighting has now become the norm for desktop monitors and is available in a few variations. The most common is White-LED (W-LED) . which is a replacement for standard CCFL backlighting. The LEDs are placed in a line along the edge of the matrix, and the uniform brightness of the screen is ensured by a special design of the diffuser. The colour gamut is limited to sRGB as standard (around 68 - 72 NTSC) but the units are cheaper to manufacturer and so are being utilised in more and more screens, even in the more budget range. They do have their environmental benefits as they can be recycled, and they have a thinner profile making them popular in super-slim range models and notebook PCs. It is possible to extend the colour gamut of W-LED displays using quotQuantum Dotquot technologies which are fairly new. Above: colour gamut of a typical LED backlit display, covering 114 of the NTSC colour space RGB LED backlighting consists of an LED backlight based on RGB triads, each triad including one red, one green and one blue LED. With RGB LED backlighting the spectrum of each LED is rather wide, so their radiation cant be called strictly monochromatic and they cant match a laser display, yet they are much better than the spectrum of CCFL and WCG-CCFL backlighting. RGB LED backlighting is not common yet in desktop monitors, and their price tends to put them way above the budget of all but professional colour enthusiast and business users. These models using RGB LED backlights are capable of offering a gamut covering gt 114 of the NTSC colour space. They are not really used at all nowadays as they were prohibitively expensive. There are also wide gamut LED backlights available and more commonly used nowadays as they are cheaper to manufacturer than older RGB LED versions. GB-r-LED for instance is provided by LG. Display and can offer wide gamut support from an LED backlight. Other panel manufacturers have their equivalents as well. Modern LED screens with wide gamut support tend to have a percentage coverage of the Adobe RGB reference space listed in the display spec, with 99 Adobe RGB being pretty standard for wide gamut LED technologies. You will commonly see a monitors gamut listed as a percentage compared with a reference colour space. This will vary depending on which reference a manufacturer uses, but commonly you will see a against the NTSC or Adobe RGB colour spaces. Bear in mind also that the gamut colour space of the sRGB standard equates to about 72 - 75 of the NTSC reference. This is the standard colour space for the Windows operating system and the internet, and so where extended colour spaces are produced from a monitor, considerations need to be made as to the colour space of the content you are viewing. Here is how several of the colour spaces are linked: Viewing Angles Viewing angles are quoted in horizontal and vertical fields and often look like this in listed specifications: 170160 (170 in horizontal viewing field, 160 in vertical). The angles are related to how the image looks as you move away from the central point of view, as it can become darker or lighter, and colours can become distorted as you move away from your central field of view. Because of the pixel orientation, the screen may not be viewable as clearly when looking at the screen from an angle, but viewing angles of TFTs vary depending on the panel technology used. As a general rule, the viewing angles are IPS-type gt VA-type gt TN Film. The viewing angles are often over exaggerated in manufacturers specs, especially with TN Film panels where quoted specs of 160 160 and even 170 170 are based on overly loose measuring techniques. Be wary of 176176 figures as these are sometimes used as over-exaggerated specs for a TN Film panel and are based on more lapse measurement techniques as well. In reality, IPS and VA panels are the only technologies which can truly offer wide viewing fields and are commonly quoted as 178178. VA panels can show a colour contrast distortion as you move slightly away from a central point. While most people do not notice this anomaly, others find it distracting. They also show more apparent contrast and gamma shifts with changes in the users line of sight. IPS-type panels do not suffer from this and are generally considered the superior technology for wide fields of view. On a CRT monitor, the refresh rate relates to how often the whole screen is refreshed by a cathode ray gun. This is fired down the screen at a certain speed which is determined by the vertical frequency set in your graphics card. If the refresh rate is too low, this can result in flickering of the screen and is often reported to lead to head aches and eye strain. On a CRT, a refresh rate of 72Hz is deemed to be quotflicker freequot, but generally, the higher the refresh rate the better. TFT screens do not refresh in the same way as a CRT screen does, where the image is redrawn at a certain rate. As a TFT is a static image, and each pixel refreshes independently, setting the TFT at a common 60Hz native refresh rate does not cause the same problems as it would on a CRT. There is no cathode ray gun redrawing the image as a whole on a TFT. You will not get flicker, which is the main reason for having a high refresh rate on a CRT in the first place. Standard TFT monitors operate with a 60Hz recommended refresh rate, but can sometimes support up to 75Hz maximum (within the spec) or sometimes even further using overclocking methods. The reason that 60Hz is recommended by all the manufacturers is that it is related to the vertical frequency that TFT panels run at. Some more detailed data sheets for the panels themselves clearly show that the operating vertical frequency is between about 56 and 64Hz, and that the panels typically run at 60Hz (see the LG. Philips LM230W02 datasheet for instance - page 11). If you decide to run your refresh rate from your graphics card above the recommended 60Hz it will work fine, but the interface chip on the monitor will be in charge of scaling the frequency down to 60Hz anyway. Some screens will allow you to run at the maximum 75Hz as well for an additional boost in frame rates and some minor improvements in motion clarity. The support of this will really depend on the screen, your graphics card and the video connection being used. You may find the screen operates fine at the higher refresh rate setting but in reality the screen will often drop frames to meet the 60Hz recommended setting (or spec of the panel) anyway. Generally we would suggest sticking to 60Hz on standard TFT monitors. One thing which some people are concerned about is the frames per second (fps) which their games can display. This is one of the key reasons users will look to boost their screen beyond 60Hz. This is related to the refresh rate of your screen and graphics card. There is an option for your graphics card to enable a feature called Vsync which synchronizes the frame rate of your graphics card with the operating frequency of your graphics card (i. e. the refresh rate). Without vsync on, the graphics card is not limited in its frame rate output and so will just output as many frames as it can. This can often result in graphical anomalies including tearing of the image where the screen and graphics card are out of sync and the picture appears mixed as the monitor tries to keep up with the demanding frame rate from the card. To avoid this annoying symptom, vsync needs to be enabled. With vsync on, the frame rate that your graphics card is determined by the refresh rate you have set in Windows. Capping the refresh rate at 60hz in your display settings limits your graphics card to only output 60fps. If you set the refresh at 75hz then the card is outputting 75fps. What is actually displayed on the monitor might be a different matter though as we explained above. The desire to offer higher frame rate support and higher refresh rates has lead to panel manufacturers developing panels which can natively support 120Hz. It is common now to see 120Hz or 144Hz as natively supported refresh rates. This allows much higher frame rates to be displayed and the increase in refresh rate also brings about positive improvements in perceived motion clarity. TN Film panels have been around for many years now with high refresh rates and in recent years there has been development in IPS-type and VA-type panels to boost their refresh rates as well. You will also now see some overclocked monitors available where manufacturers have attempted to boost the refresh rate further. For instance the native 144Hz IPS-type panel of the Asus ROG Swift PG279Q up to 165Hz, or the 144Hz native VA-type panel of the Acer Predator Z35 up to 200Hz. Results of these overclocks do vary and are not guaranteed but may provide some additional benefits. 120Hz Monitors and LCD TVs You will see more mention of higher refresh rates from both LCD televisions and now desktop monitors. Its important to understand the different technologies being used though and what constitutes a real 120Hz and what is interpolated: Interpolated 120Hz - These technologies are the ones commonly used in LCD TVs where TV signal input is limited to 50 60 Hz anyway (depending on PAL vs NTSC). To help overcome the issues relating to motion blur on such sets, manufacturers began to introduce a technology to artificially boost the frame rate of the screen. This is done by an internal processing within the hardware which adds an intermediate and interpolated (guessed calculated) frame between each real frame, boosting from 50 60fps to 100 120 fps. This technology can offer a noticeable improvement in practice when it is controlled very well. Some sets even have 240 and 480Hz technologies which operate in the same way, but with further interpolation and inserted frames. See here for further information . True 120HZ technology - to have a true 120Hz screen, it must be capable of accepting a full 120Hz signal output from a device (e. g. a graphics card). Because TVs are limited at the moment by their input sources they tend to use the above interpolation technology, but with the advent of 3D TV and higher frequency input sources, this will change. Desktop monitors are a different matter though as graphics cards can obviously output a true 120Hz if you have a decent enough card. Some models can accept a 120Hz signal but need different interfaces to cope (e. g. dual-link DVI or DisplayPort). Manufacturer specifications will usually list power consumption levels for the monitor which tell you the typical power usage you can expect from their model. This can help give you an idea of running costs, carbon footprint and electricity demands which are particularly important when youre talking about multiple monitors or a large office environment. Power consumption of an LCD monitor is typically impacted by 3 areas: 1) Brightness and the intensity of the backlight - turning up the brightness control on a screen will normally result in a higher power usage 2) Backlight type - LED backlight units can typically offer lower power consumption than CCFL units (when running at the same luminance level) 3) Connected peripherals - additional connections like USB powered devices can add additional pull on the power consumption Specs will often list a typical usage for the screen, normally related to whatever the default factory brightness control luminance is. They may also list a maximum usage, when brightness is turned up to full and sometimes also an additional maximum when USB ports are in use. A standby power usage is often also included indicating the power draw when the screen is in standby mode. Some screens also feature various presets or modes designed to help limit power consumption, often just involving preset brightness settings. Again these can be useful in multi-monitor environments. Some technologies are also available to help reduce power consumption. These include ambient light sensors and human sensors. Interfaces and Connectivity This relates to the connection type from the TFT to your PC or other external device. Older screens nearly all came with an analogue connection, commonly referred to as D-sub or VGA. This allows a connection from the VGA port on your graphics card, where the signal being produced from the graphics card is converted from a pure digital to an analogue signal. There are a number of algorithms implemented in TFTs which have varying effectiveness in improving the image quality over a VGA connection. Some TFTs with then offer a DVI input as well to allow you to make use of the DVI output from your graphics card which you might have. This will allow a pure digital connection which can sometimes offer an improved image quality. It is possible to get DVI VGA converters. These will not offer any improvements over a standard analogue connection, as you are still going through a conversion from digital to analogue somewhere along the line. Dual-Link DVI is also sometimes used which is a single DVI connection but with more pins, allowing for higher resolutionrefresh rate support than a single-link DVI. Some screens also offer other interfaces designed for external devices such as games consoles and DVD players. HDMI, S-Video, Composite and Component are available on some models if this functionality is appealing and are widely implemented to allow connection of other external devices. Some of these interfaces are also capable of carrying sound as well as video (e. g. HDMI). With many modern graphics cards also offering HDMI connections, the availability of these on a monitor is very useful. Mobile High-Definition Link ( MHL ) is an industry standard for a mobile audiovideo interface that allows consumers to connect mobile phones, tablets, and other portable consumer electronics (CE) devices to high-definition televisions (HDTVs) and monitors. You will sometimes see MHL listed in the spec and is often supported over the HDMI interfaces of a display. DisplayPort is the most common monitor connection type nowadays, offering the highest bandwidth support and therefore being vital to provide the newest high resolution and high refresh rate panels. The DisplayPort (DP) connection comes in two types, either standard or Mini. They are interchangeable and a simple conversion cable can allow connection between each version.

No comments:

Post a Comment